Niezależnie od tego, czy motocykle są Twoją pasją, czy po prostu szukasz motocykla do przemieszczania się z punktu A do punktu B, z pewnością dysponujesz określonym budżetem. Jednym z najpopularniejszych przedziałów kwotowych jest ten do 20 tys. zł. To pokazuje, że jeżeli to będzie np. Twój pierwszy motor, to próg wejścia do świata jednośladów jest całkiem przystępny dla portfela, co pokażemy Ci za chwilę.
Niewątpliwym plusem motocykli jest to, że są tańsze od samochodów, dzięki czemu można w miarę niskim kosztem stać się posiadaczem jednośladu. Na rynku wtórnym jest spory wybór maszyn w przedziale cenowym do 20 tys. zł z różnych kategorii. Taki zakup wymaga przede wszystkim sporej wiedzy, dlatego warto poprosić kogoś doświadczonego o pomoc w oględzinach. Za niecałe 20 tys. zł możesz w Polsce kupić również nowy motocykl i wcale nie musi to być maszyna klasy 125. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy motocykle, które naszym zdaniem są najlepszą opcją w założonym przez nas budżecie.
Nowy motocykl do 20 tys. zł – najciekawsze propozycje
Szukając nowego pojazdu w cenie do 20 tys. zł, musisz pójść na pewne kompromisy w kwestii kraju produkcji, pojemności silnika, mocy oraz wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że taki zakup nie będzie satysfakcjonujący, co zaraz Ci udowodnimy.
Benelli Imperiale 400
Zaczynamy stylowo od Benelli Imperiale 400. To motocykl nawiązujący do jednośladów z lat 50. ubiegłego stulecia. Jednocylindrowy silnik ma pojemność 374 cm3 i maksymalną moc 21 KM. Nie tylko stylowo wygląda, ale również gwarantuje wygodną pozycję za kierownicą. Możesz go dodatkowo wyposażyć w dedykowane sakwy Benelli. Z tym sprzętem zadasz szyku, gdziekolwiek się nie pojawisz. Za egzemplarz z rocznika 2024 zapłacisz 17 990 zł.
CFMoto 300 NK
Kolejna propozycja to CFMoto 300 NK. Koncern CFMoto stał się szerzej znany w Europie za sprawą bardzo bliskiej współpracy z marką KTM. Prezentowany motocykl to naked z silnikiem o pojemności 292 cm3 i maksymalnej mocy 29 KM. Użytkownik może wybrać jeden z dwóch trybów jazdy – Sport i Eco. Z ciekawych elementów wyposażenia warto wspomnieć o widelcu upside-down, co jest rzadko spotykane w tej półce cenowej. Hamulce pochodzą od firmy J.Juan, która należy do Brembo. Motocykl zaprojektowało studio Kiska, które należy właśnie do KTM. Za egzemplarze z rocznika 2023 trzeba zapłacić 16 900 zł.
Motocykl turystyczny do 20 tys. zł
Przechodzimy do motocykli używanych i zaczynamy od segmentu motocykli turystycznych. Co możecie kupić za 20 tys. zł?
Benelli TRK 502
Ponownie startujemy od Benelli, ale tym razem będzie to model TRK 502, który króluje m.in. we Włoszech. Niska cena, przyzwoita jakość, zadowalające osiągi i duże możliwości w zakresie podróżowania to jego główne cechy. Występuje w dwóch wersjach – z aluminiowymi felgami i nisko pociągniętym wydechem oraz w wersji X ze szprychowymi felgami, większym prześwitem i wysoko poprowadzonym tłumikiem końcowym. Jeżeli szukasz młodego motocykla do podróżowania, to zwróć uwagę właśnie na TRK 502. W cenie do 20 tys. zł obecnie kupisz egzemplarze w dobrym stanie z roczników 2018 i 2019.
Suzuki V-Strom 650
W przedziale cenowym do 20 tys. zł możesz kupić Suzuki V-Strom 650 z roczników od 2004 do 2010, ale przeważają roczniki 2004 do 2006. To pierwsza generacja tego cenionego przez użytkowników modelu. Użytkownicy chwalą go za niezawodność i prostotę konstrukcji. Warto jeszcze wspomnieć o niskich cenach oryginalnych części. Napędza go silnik V-twin o pojemności 645 cm3. Przednie zawieszenie ma regulację napięcia wstępnego, a tylne – pełną regulację.
Motocykl naked do 20 tys. zł
Nakedy są uwielbiane przez motocyklistów za swoją uniwersalność, więc nie mogło ich zabraknąć w naszym przeglądzie. Co można znaleźć za mniej niż 20 tys. zł? Mamy dla Ciebie ciekawe propozycje.
Honda CB600F Hornet
Honda CB600F Hornet to motocykl, którego po prostu nie można pominąć. Kiedyś marzenie wielu motocyklistów, a dziś osiągalny naked, który łączy doskonałe osiągi z pewnym prowadzeniem. Kiedyś podczas Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski organizowano nawet puchar markowy dla tego modelu. Silnik pochodzi wprost z modelu CBR600 F3. W cenie do 20 tys. zł można kupić egzemplarze z przedostatniej generacji Horneta z tym motorem, który generuje moc 102 KM. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 19 l. Przy odrobinie szczęścia traficie na wersję z układem ABS.
Suzuki SV 650
Postawiliśmy sobie za cel znalezienie w kwocie 20 tys. zł ciekawego nakeda, który nie będzie starszy niż z rocznika 2019 i oto jest – kultowy SV 650, napędzany tym samym silnikiem, co V-Strom 650, ale o mocy 73 KM. Są też egzemplarze z mocą ograniczoną do wymagań prawa jazdy kat. A2. Można je łatwo odblokować, odwiedzając autoryzowany serwis. Niska masa, sztywna kratownicowa rama i krótki rozstaw osi sprawiają, że każdy będzie się dobrze bawić na SV 650.
Jaki chopper-cruiser do 20 tys. zł wybrać?
Na koniec coś dla miłośników wolności w amerykańskim stylu, a więc cruiser, jednak nasze propozycje przewrotnie będą pochodzić z Japonii.
Yamaha XV535 Virago
Yamaha Virago to nasza pierwsza propozycja. Ten cruiser najczęściej występuje na rynku wtórnym w wersji 535. Produkowano go od 1987 do 2003 r. Największą zaletą tej maszyny jest wał napędowy, który jest mniej uciążliwy w obsłudze niż łańcuch lub pasek, ale oczywiście nie oznacza to, że nie trzeba go od czasu do czasu serwisować. Nisko umieszczona kanapa sprawia, że z łatwością opanujesz go, nawet jeśli jesteś niskiego wzrostu. Niektórych może odstraszać jedynie zasilanie gaźnikiem, ale nadal jest wielu mechaników, którzy poradzą sobie z regulacją.
Honda VT 750 Shadow
Honda Shadow to kolejna popularna propozycja z Japonii i w przedziale do 20 tys. zł najczęściej występuje w wersji 750 z silnikiem o mocy 46 KM. Użytkownicy cenią go za komfort i niezawodność. Możesz wybierać spośród wielu egzemplarzy z rocznika 2000 i młodszych. Przed wyruszeniem na zakupy warto zapoznać się ze zmianami, jakie zachodziły w obrębie poszczególnych roczników. Zdarzało się, że motocykl zmieniał się nawet z roku na rok.
Podsumowanie
Jak widzisz, mając do dyspozycji 20 tys. zł, możesz łatwo znaleźć motocykl, który sprawi Ci wiele radości. W przypadku rynku wtórnego największy problem to oczywiście historia i stan techniczny. Bierz więc poprawkę na to, że maszyna może wymagać pewnych inwestycji, żeby cieszyć Cię przez długie lata.
–
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i szukasz wyposażenia motocyklowego, odwiedź RRmoto – największy sklep motocyklowy, ul. Sójki 37, Warszawa, telefon: 504 504 855 lub złóż zamówienie online na RRmoto.pl