Skórzany kombinezon motocyklowy kojarzy się z najwyższym poziomem bezpieczeństwa. Kombinezony skórzane zazwyczaj lepiej chronią w razie wypadku niż te tekstylne. Oprócz tego kombinezony skórzane po prostu świetnie wyglądają. Jeżeli nosisz się z zamiarem zakupu tego typu odzieży motocyklowej, to pomożemy Ci w rozwiązaniu najważniejszego dylematu – czy ma to być kombinezon jedno- czy dwuczęściowy.
Dlaczego wychodzimy z założenia, że chcesz kupić kombinezon skórzany? Wynika to z faktu, że jednoczęściowy kombinezon tekstylny jest rzeczą, która bardzo rzadko występuje w przyrodzie. Zazwyczaj w przypadku odzieży tekstylnej mówimy o zestawach, gdzie kurtka i spodnie są osobno.
Kombinezon jedno- czy dwuczęściowy? Różnice
Zastanawiasz się, co lepsze – kombinezon motocyklowy jedno- czy dwuczęściowy? Niezależnie od wyboru kombinezon skórzany powinien być Twoją drugą skórą, a więc musi być idealnie dobrany do sylwetki. Idealny kombinezon motocyklowy z jednej strony nie krępuje ruchów, a z drugiej – doskonale przylega do ciała. O swobodę poruszania się na motocyklu dbają elastyczne wstawki.
Kombinezon jednoczęściowy
Jak sama nazwa wskazuje, kombinezony jednoczęściowe mają kurtkę zintegrowaną ze spodniami, co zwiększa bezpieczeństwo w trakcie upadku. Wybierają je właściciele motocykli sportowych, którzy często goszczą na torach wyścigowych. Jednak nie ma róży bez kolców, ponieważ potrzeba wprawy i cierpliwości, żeby sprawnie wbić się w taki strój. Krój jest opracowany tak, żeby wymusić przyjęcie sportowej pozycji.
Oprócz kompletu ochraniaczy kombinezony jednoczęściowe mają też tzw. slidery, które umieszcza się na kolanach, żeby chronić je podczas dynamicznego pokonywania zakrętów na torze. Mają też garb aerodynamiczny i ten często ma dodatkową kieszeń na bukłak z wodą.
Kombinezon dwuczęściowy
W kombinezonie dwuczęściowym kurtka i spodnie są zakładane osobno i spinane przy pomocy zamka błyskawicznego. To pozwala nie tylko łatwo założyć taki strój, ale często również wybrać osobno rozmiar spodni i osobno rozmiar zamka, co ułatwia idealne dopasowanie. Możesz też po prostu założyć samą kurtkę na górę i zamiast skórzanych spodni ubrać jeansy motocyklowe. Za wadę można uznać ryzyko uszkodzenia zamka podczas upadku, co doprowadzi do rozdzielenia kurtki i spodni.
Jednocześnie kombinezon dwuczęściowy ma mniej „agresywny” krój, więc często wybierają go właściciele motocykli typu naked, sportowo-turystycznych, a także motocykli turystycznych. Tu elastyczne wstawki są większe niż w przypadku modeli jednoczęściowych. Kombinezony dwuczęściowe również mają slidery i garby aerodynamiczne, choć te drugie są znacznie mniejsze niż w jednoczęściówkach.
Modele jednoczęściowe, które warto wybrać
Znasz już różnice pomiędzy kombinezonami, a teraz czas na praktyczne przykłady. W RRmoto mamy ogromny wybór kombinezonów, więc wybór tylko kilku polecanych modeli nie był łatwy. Poznaj nasze propozycje.
Shima Hyper RS i Shima Miura RS
Pierwsza propozycja to kombinezon Shima Hyper RS, który występuje też w wersji dla pań jako Shima Miura RS. Wykonano go ze skóry bydlęcej klasy A+ i poliamidu. W newralgicznych miejscach użyto dodatkowych wzmocnień DuoLayer Protection. Punktowa perforacja zwiększa komfort termiczny latem. Kombinezon ma certyfikowane ochraniacze bioder, łokci, barków, kolan i pleców, a także wymienne slidery na kolanach, łokciach oraz stałe slidery na barkach. System EvoLink pozwala na założenie dodatkowej kamizelki ocieplającej lub chłodzącej. Kombinezon jest kompatybilny z ochraniaczem klatki piersiowej SAS-TEC, który jest oferowany jako osobne akcesorium.
Dainese Laguna Seca 5 Perforated
Kombinezon motocyklowy Dainese Laguna Seca 5 Perforated to propozycja od kultowej włoskiej marki, która doskonale sprawdzi się w ciepłe dni. Jak sama nazwa wskazuje, zastosowano tu perforowane strefy, które zwiększają przepływ powietrza. Kombinezon uszyto ze skóry bydlęcej Tutu. Ma kompozytowe ochraniacze łokci, ramion i kolan oraz miękkie ochraniacze na biodrach. Slidery kolan i łokci są wymienne. Aerodynamiczny garb może pomieścić mały bukłak na wodę. System elastycznych wstawek zwiększa swobodę ruchów na motocyklu. Przewidziano też system do łączenia kombinezonu z butami.
Revit Argon 2
Kombinezon Revit Argon 2 ma ciekawą konstrukcję, ponieważ stanowi połączenie skóry bydlęcej Monaco oraz skóry syntetycznej. Ma też wstawki z 3D air mesh, które zapewniają przewiewność. Elastyczne wstawki wykonano z materiału PWR|Shell Stretch, co sprawia, że są mocne, ponieważ ten materiał jest odpowiedzią marki Revit na Cordurę. Posiada ochraniacze łokci, kolan i ramion Betac CE, a na biodrach umieszczono elastyczne ochraniacze Seesmart. Opcjonalnie można dołożyć ochraniacz pleców i klatki piersiowej. W garbie jest kieszeń na bukłak z wodą.
A może kombinezon dwuczęściowy?
Jeżeli szukasz kombinezonu dwuczęściowego, to również mamy dla Ciebie kilka ciekawych propozycji z naszego sklepu.
Shima Str 2.0
Dwuczęściowy kombinezon Shima Str 2.0 to kolejna generacja tego udanego modelu. Wykonany jest ze skóry naturalnej klasy A+ i wzmocniony wstawkami ze skóry bydlęcej DuoLayer Protection. Ma slidery kolan, barków i łokci. Opcjonalnie można dokupić protektory pleców i klatki piersiowej. Perforowane panele zapewniają przewiewność w letnie dni. Wstawki z tkaniny stretch dbają o swobodę ruchów w trakcie jazdy i podczas chodzenia. Plusem jest to, że możesz kupić kurtkę i spodnie oddzielnie, co zwiększa szanse na idealne dopasowanie.
Rebelhorn Fighter
Kombinezon dwuczęściowy Rebelhorn Fighter jest uszyty ze skóry bydlęcej i ma elastyczne wstawki 4-way nylon stretch oraz przewiewną podszewkę z tkaniny Poliester Mesh. Newralgiczne miejsca wzmocniono warstwą Kevlaru. Ma wymienne slidery łokci i kolan z regulacją wysokości oraz slidery barków. O bezpieczeństwo dbają certyfikowane protektory łokci, barków, pleców, kolan i bioder. W zestawie z kurtką jest wygodna wiatro- i wodoodporna kamizelka, którą możesz wypiąć. Dla lepszego dopasowania producent pozwala na osobny zakup kurtki i spodni.
Seca SRS II
Ten kombinezon motocyklowy składa się z kurtki Seca SRS II i spodni Seca SRS II kupowanych osobno. Wykonano go z najwyższej jakości skóry bydlęcej o grubości 1,1-1,3 mm. Ma wypinaną podszewkę AirMesh. Ma ochraniacze łokci, ramion i kolan D3O Xergo oraz miejsce na protektory pleców, klatki piersiowej i bioder. Przewidziano też ochraniacz kości ogonowej. Perforowane panele poprawiają przepływ powietrza.
Podsumowanie
Znasz już różnice pomiędzy rodzajami kombinezonów, więc tym samym wiesz, jak wybrać rozwiązanie, które zapewni Ci maksymalne bezpieczeństwo i komfort. Pamiętaj, żeby mierzyć siły na zamiary. Jeżeli używasz motocykla do jazdy miejskiej i turystycznej, lepiej postaw na zestaw dwuczęściowy, który zapewnia większą swobodę. Miłośnicy torowego szaleństwa powinni wybrać kombinezon motocyklowy jednoczęściowy.
–
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i szukasz wyposażenia motocyklowego, odwiedź RRmoto – największy sklep motocyklowy, ul. Sójki 37, Warszawa, telefon: 504 504 855 lub złóż zamówienie online na RRmoto.pl